Ik ben hulpverlener

• heeft u een cliënt met kleine financiële problemen die hem of haar boven het hoofd groeien?
  • komt zij/hij er via de bekende kanalen van maatschappelijke en sociale dienstverlening niet (meer) uit?

Mogelijk kan de Caritas-werkgroep uw cliënt (op weg) helpen. Wij bieden financiële steun voor praktische problemen bijvoorbeeld om afsluiting van gas, water, licht maar ook een dreigende huisuitzetting te voorkomen. De vrijwilligers van de Caritas-werkgroep helpen inwoners van Amersfoort, Hoogland, Bunschoten-Spakenburg en Hooglanderveen.

Wat moet u doen om voor hulp voor uw cliënt in aanmerking te komen?

Vul onderstaand formulier Aanvraag Hulpverzoek zo compleet mogelijk in.

Wat gebeurt er als u een aanvraag hulpverzoek (AHV) heeft ingestuurd?

• uw AHV gaat naar de desbetreffende Caritas werkgroep
  • de werkgroep zal op korte termijn contact met u en/of uw cliënt contact opnemen om samen de hulpvraag te bespreken; dit kan telefonisch, via mail of een huisbezoek plaatsvinden, mede afhankelijk van de hulpvraag en de urgentie.
  • na dit contact ontvangt u en uw cliënt op korte termijn bericht of uw cliënt (financiële) hulp krijgt of welke instantie of hulpverlener hem of haar mogelijk verder zou kunnen helpen.
  • wordt het (financiële) hulpverzoek aan uw cliënt toegekend dan zal de ondersteuning meestal rechtstreeks aan de schuldeiser of instantie worden uitgekeerd; wij beperken het contant uitbetalen van geld aan individuele personen.
  • uw ingevulde aanvraagformulier wordt verder aangevuld door de werkgroepleden en doorgestuurd naar de Centrale Werkgroep die alle aanvragen verzamelt en archiveert.
  • Aanvragen boven de 500 euro worden altijd ter beoordeling voorgelegd aan het bestuur van de Caritas.
  • Algemene aanvragen voor projecten in Amersfoort kunnen via de secretaris worden ingediend via secretaris@caritasamersfoort.nl.